2014. augusztus 6., szerda

Tippek: Körmös neszeszer nyaralásra



Tovább...

Mára egy ilyen tippes bejegyzéssel készültem, hogy szerintem mit érdemes magunkkal vinni egy utazás alkalmával körmös témában.

Kezdjük rögtön a régi körömlakk eltávolításával, merthogy a felázott, lepattogott lakkozás a nyaralás alatt sem megengedettek! Itthon ilyen pumpás adagolóba öntöm a lemosót, ami eldőlve sajnos ereszt, ezért mást kellett keresnem, ráadásul egy üveg és egy jó adag vattapamacs nagyon sok helyet el tud venni a bőröndből. Az az első választásom az Ebelin acetonmentes lemosókorongjai lettek, 30 darab van a dobozban, egy sima manikűrhöz kb 3 darabot használok el. Olyanok, mintha sminklemosó kendőből vágták volna ki őket és kellemes gyümölcsös illatúak (Engem barackra emlékeztet). Ha jól emlékszem ilyen kiszerelése van az Isaná-nak és az Aveo-nak is. Felette is egy ilyen van, CR márkájú és a kínaiban vettem, csak sajnos nincs rajta leírás, se az hogy hány darab, se az, hogy miből van. Rákerestem, és azt találtam, hogy aceton és alkohol mentes, és az illata is erre enged következtetni. Kellemes citromos, hajszál vékony, mégse szakad el. 3-4 kell egy manihoz, a körmöm pedig imádja! Hidratált és szerintem még fehérebb is lett tőle. A harmadik Isana doboz pedig 10 darab egyenként csomagolt lemosó kendőt rejt. Olyasmi, mint a frissítő kendő. Egy kendő elég ahhoz, hogy a tíz körmünkről lemossuk a lakkot.
Ezeken kívül még a szivacsos lakklemosók is helytakarékos megoldások lehetnek, pl az Ebelin, az Isana és az Essence is forgalmaz ilyet.


Eszközökből azokat viszem ilyenkor magammal, amiket a heti körömápoláshoz szoktam használni. A Moyra bőrvágó ollót a körmöm két sarkánál levő kis bőrhöz használom. Ez a Moyra papírreszelő szintén helyet spórol, mert dupla oldalas, az egyik durvább, a másik pedig enyhébb. A fapálcikát a friss lakk korrigálására viszem. A másik kettő ebay-ről van, az egyik egy bőrvágó csipesz, a másik pedig egy bőrfeltoló és kaparó. Ezeket itthon is csak heti egyszer használom, gondolkoztam rajtuk, hogy fognak-e kelleni, de jobb félni, mint megijedni alapon elvittem őket. Arra számítottam, hogy ha a sok strandolástól túlzottan kiszárad a kezem, szükség lehet rájuk (szerencsére mégsem kellettek).


Tudom, hogy sokan elsőként az alapon szeretnek spórolni, de az mindig is egy rossz ötlet, hát még egy ilyen extrém erőpróbánál, mint a nyaralás! Ha mindenképp keveset szeretnél magaddal vinni, akkor az "alap és fedő egyben" termékekre voksolok: OPI Start to Finish vagy Sally Hansen Double Duty. Bár itt meg kell jegyeznem, hogy ezek nem "quick dry" fedőlakkok, a szállodában pedig nem biztos, hogy van idő órákat ülni és várni, hogy tökéletesre száradjon a színes lakkunk...


Inkább egy minden szép és jót ígérő alaplakkot vigyünk magunkkal. Három dolgot tartok most fontosnak: a hidratálást, mert a víz nagyon kiszívja a körömlemezt, a keménységet, mert elég rossz érzés ha a kirándulás közepén egy-két körmünk letörik, és mi más is védene jobban, mint a lakkpáncél, az extrém táplálást, jöhet minden olaj, vitamin, ami csak van! Az Eveline 8in1 régi kedvencem táplálás szempontjából, két rétegben elég vastag is, de nem hidratál. A Hard As Nails Extrém módon táplál, fantasztikusan működik, hidratál, kisimítja a barázdákat, két réteg kell, mert vékonyka, de nem alaplakk, ezért erre szoktam kenni egy réteg Maximum Growth-t, ami már egy rétegben is szuper kemény! Ja és olyan szinten csillog, amit már régen láttam alapnál, nagyon szép. Lehet Engem paranoidnak nevezni, de két réteg alap előtt nem állok meg, a körmöm gyárilag vékony és lapos szerkezetű, ezért erre a mindennapokban is szükségem van, pláne ha épp kattanásom van, és hosszú körmökre vágyom (mint most :) ). Mindhárom villámgyorsan szárad (a második réteg is) és vastagságra se érződik, hogy egynél több van a körmökön.

Az utolsó számomra fontos esszencia még a "quick dry" fedőlakk, ami nélkül ma már nem tudnék létezni! Felgyorsítja és megkönnyíti a mindennapjainkat, az utazásainkat meg aztán főleg. Megint a vastagsággal jövök, ezért esett ki a NYC, mert az nagyon vékony. A Seche Vite közepesen vastag, nagyon egyenletes lesz, hihetetlen tempóval szárítja a nedves lakkozást, a csillogása pedig imádni való!

Nem maradhatnak otthon az ápoló szerek sem. Esténként hajlamos vagyok ellustulni az olajozást, pedig nem kellene, aktuálisan a Flormar darabját használom. Kézkrémből kettőt is vittem, egy zsírosabbat éjszakára, hogy pihe-puha kezekkel ébredjek reggel (Alverde) és egy egy könnyen, gyorsan beszívódót a napközbeni kenegetésre (Balea). Az urea hidratálja a bőrt, a körömágyat, sok a körömlemezt is, bár a mű parfümöt kispórolhatták volna belőle, szerencsére annyira nem erős. A tubussal viszont óvatosan, nagyon nem táska barát! A legkisebb nyomásra is kiömlik belőle a krém.



Az utaztatással könnyű dolgom volt, mivel autóval mentem, azért csak egy cipzáras textil neszeszerbe tettem őket. Ha féltjük az üvegeket a töréstől, be lehet tekerni őket papírtörlőbe. Repülős utazásra pedig a márkák felkészültek "travel kit"-tekkel (pl Seche, ANNY).

Színes lakkokat nem mutattam, mert mindenkinek mást jelent a nyár. Most jöhet az extrém, színes, csillogó, neon, homok. Keveset vittem magammal, mert tudtam, hogy majd ott fogok venni párt :).




Hogy tetszett a mai bejegyzés? Te miket szoktál magaddal vinni ha elutazol?



Mystyck

5 megjegyzés:

  1. "Tudom, hogy sokan elsőként az alapon szeretnek spórolni" ez kire vonatkozik? mert ok ha egy körölakkon spórol az ember,azért az alaplakkon én ugyan nem spórolok. sokan nem tudják,hogy minden ettől függ,a mani tartós lesz vagy sem....Ebelin acetonmentes lemosókorongja érdekel,mennyibe kerül?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hozzászólásokban olvastam másoknál azt olyat pl hogy " én sose használok alaplakkot mert minek" ez ellen szeretnék kicsit tünteni :) Az Ebeline-nél 400-ra emlékszem.

      Törlés
  2. Nagyon hasznos kis poszt, és valóban, az alaplakkon nem szabad spórolni! Érdemes megvenni egy olyan mini szettet, amiben van alaplakk is, nekem pl az OPI Naily Envyből van egy mini, utazásra az tökéletes. Seche Vite-ből cipelni szoktam magammal a nagyot :) És az isana lemosókendő meg szuper, a 10 darabos csomag pont egy lakkmániás nyaralására elég.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őszintén, még sosem vettem kis kiszerelést, mindig magammal cipelem a nagyot, ki tudja, mikor ér valami "baleset" és nincs időm újat lakkozni, de ki akarom javítani, stb.

      Törlés
  3. Ha nyaralás alatt sincs idő lakkozni, akkor mikor? :)
    Igaz egyébként, hogy a legtöbb lány nemcsak alap-, hanem fedőlakkot sem használ, aztán persze mondja, hogy ő nem lakkoz, mert csak 1 napig tart, minek.
    Nekem minimálkészletem van otthon is, reszelő, csipesz, fapálcika, körömágybőr-eltávolító lötyi.
    Van bufferem is, de azt inkább hanyagolom, egyszer használtam egy lábkörmömre, mikor csúnyán nőtt, azóta sem.
    Meg persze alaplakk, kézkrém, lakk, fedőlakk. Alapból nem problémás a bőröm, vágni nem szoktam a körömágyat, van ahol tologatni sem kell a bőrt.

    VálaszTörlés